Digitalisering van inkoopprocessen

NMBS implementeert in 2022 en 2023 SAP Ariba om de processen Procure-To-Pay (P2P), Sourcing, Contract en Supplier Management op een digitale manier uit te voeren via het Ariba Network.

Via het Ariba Network kunnen leveranciers en inkopers op een online platform op een efficiënte en papierloze manier met elkaar connecteren en zaken doen.

We stappen met onze leveranciers geleidelijk over op Ariba:

  • 2022: Leveranciers die samenwerken met Marketing/Sales & ICT zullen vanaf eind juli 2022 uitgenodigd worden om via het Ariba Network te connecteren met NMBS.
  • 2023: Uitrol naar leveranciers die samenwerken met andere directies. De modules ter ondersteuning van het P2P & het sourcing proces zullen in 2023 beschikbaar zijn.

Voor bestaande leveranciers zal het verzoek om te connecteren via een uitnodigingsmail worden gedaan.

Deelnemen aan het Ariba platform - Registratie

Om samen te werken of deel te nemen aan events met NMBS, vragen we onze leveranciers om een SAP Ariba Network account te hebben & zich te registreren bij NMBS.

Na ontvangst van een uitnodigingsmail van NMBS, kunnen leveranciers beslissen om ofwel een nieuwe account aan te maken of in te loggen met hun bestaande account.

Aanmaken van een leveranciersaccount & registratie : bekijk de video : klik hier

Supplier Management

Dit proces bestaat uit verschillende fases:

  • Aanvraag (enkel voor nieuwe leveranciers): u vult naam, adres en BTW nummer in. Klik hier om uw aanvraag in te dienen.
  • Kwalificatie: afhankelijk van welke goederen en diensten u kan aanbieden, vult u 1 of meerdere vragenlijsten in en upload u de gevraagde certificaten. U ontvangt hiervoor een e-mail.
  • Registratie: u vult uw bedrijfsgegevens aan. Ook hiervoor zal u een aparte e-mail ontvangen.

Hulp nodig? Klik hier of neem een kijkje in de FAQ.