banner

De trein, een modern, duurzaam, veilig, comfortabel vervoermiddel dat voor iedereen toegankelijk is, vormt de ruggengraat van de mobiliteit in België. Op termijn willen we dat de trein en het NMBS-aanbod een bewuste en gewenste keuze zijn van onze reizigers.

Daarom willen we ons onderscheiden van de andere spelers van de sector en aantonen dat we in een voortdurend veranderende mobiliteitswereld aan de verwachtingen van onze klanten kunnen beantwoorden. Het team Corporate Communication, Brand & Public Relations begon, in samenwerking met de verschillende directies van NMBS, in 2020 met het agentschap TBWA aan een merkstrategie te werken.

Deze nieuwe merkstrategie heeft als doel ons bedrijf duidelijk te positioneren en haar alle middelen te geven om de uitdagingen aan te gaan die onze onderneming te wachten staan zoals : de liberalisering van het nationale reizigersvervoer, het behoud van onze opdracht van openbare dienst voor een periode van tien jaar op het volledige Belgische net en de nieuwe gewoontes van onze klanten als gevolg van de coronacrisis. Een vernieuwde, coherente en duidelijke communicatie is daarbij onontbeerlijk.

Deze campagne is opgebouwd rond eenvoudige momenten, tussen werkelijkheid en gedachten, dromen. Vertrekkend uit een scène uit het dagelijks leven wordt elk personage meegesleept door zijn of haar gedachten waarin de trein steeds een rol speelt door de verschillende dimensies uit de diversiteit van het treinreizen: familiaal, collectief en maatschappelijk.

We hebben de productieploeg gevolgd tijdens het draaien van de reclamespots en hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om meer te weten te komen over het DNA van de campagne. Hier ontdekt u enkele interviews met de mensen die aan de basis stonden van de nieuwe imagocampagne bij NMBS, en met het creatieve team van TBWA en de regisseur van de spots.

De making of

De reclamespots

 
loader