In haar activiteitenverslag geeft NMBS een overzicht van haar kerncijfers en realisaties in 2019 alsook van haar projecten 2020.

NMBS zet haar transformatiestrategie, ten voordele van de klanten,verder om zich goed voor te bereiden op de komst van de concurrentie. In 2019 hebben we een ambitieus en gestructureerd actieplan ingevoerd dat zijn vruchten begint af te werpen.

Tijdens de gezondheidscrisis heeft NMBS, samen met al haar medewerkers, haar vitale rol in de werking van het land voortgezet, door een openbare dienst te verzekeren voor de mensen die de trein absoluut nodig hadden om zich te verplaatsen.

Deze crisis zal een impact hebben op onze financiële resultaten van 2020. Maar we zijn er echter meer dan ooit van overtuigd dat er een belangrijke rol is weggelegd voor de trein en dat die over grote troeven beschikt om tot een veilige en duurzame mobiliteit te komen.  We zullen onze transformatiestrategie dus verder blijven implementeren.

Download het rapport

activiteitenverslag

Activiteitenverslag 2019: Realisatie en kerncijfers

De toekomst bouwen : doelstellingen en realisaties van de NMBS in 2019 ter voorbereiding van de ondernemingstransformatie