NMBS start vanaf maandag 19 september 2016 met de restauratie van de historische hal van het station Oostende. De hal zal opnieuw in haar oorspronkelijke materialen- en kleurenpracht worden hersteld. Voor deze werkzaamheden wordt een gedeelte van de stationshal tot voorjaar 2017 tijdelijk afgesloten. De loketten en biljettenautomaten in de stationshal blijven altijd toegankelijk. Vanaf voorjaar 2017 kunnen de reizigers genieten van een volledig vernieuwde stationshal en meer comfort.

NMBS is sinds najaar 2015 bezig met de restauratie van het stationsgebouw Oostende. De gevels van het historische gebouw werden al grondig gereinigd. Vanaf maandag 19 september 2016 is het de beurt aan de stationshal. De vloer, de wanden en het plafond van de hal worden hersteld en vernieuwd. Zo komt de oorspronkelijke vloer terug en worden de gietijzeren bogen opnieuw in hun oorspronkelijke kleur, het Leopold II-blauw, geschilderd.

Een gedeelte van de stationshal zal door deze werkzaamheden tot voorjaar 2017 tijdelijk afgesloten zijn. Van 19 september tot eind december 2016 wordt eerst het gedeelte kant stationsplein aangepakt, daarna volgt het andere gedeelte kant kaaien. De loketten en biljettenautomaten in de stationshal zullen door deze werkzaamheden tot eind december 2016 enkel via het voorperron toegankelijk zijn. In voorjaar 2017 zal de stationshal opnieuw volledig open zijn.

NMBS investeert 4,2 miljoen euro in de volledige restauratie van het stationsgebouw Oostende. Het beschermde stationsgebouw uit 1913 wordt in haar oorspronkelijke luister hersteld en de klanten krijgen opnieuw meer comfort.