Met de vernieuwing van haar app voor de courante operating systemen (iOS, Android en Windows Phone), biedt NMBS een moderne en intuïtieve gebruikersinterface aan haar klanten aan. De routeplanner werd aangepast om het traject van de gekozen trein nog nauwkeuriger weer te geven.

De gebruikersinterface werd gemoderniseerd en intuïtiever gemaakt (via bijvoorbeeld een verbeterde filtertechniek) om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen. De routeplanner werd aangepast om de informatie bij hinder of storingen beter weer te geven. Ook kan je nu via iPad vervoersbewijzen kopen.

De iOS-versie voor iPhone en iPad – die vanaf maandag kan worden gedownload – werd uitgebreid onder de loep genomen door een gebruikerspanel van 50 intensieve én kritische gebruikers. De versie voor Android is al sinds eind maart beschikbaar en wordt zeer positief geëvalueerd door de gebruikers.

Het is overigens de eerste keer dat NMBS gebruik maakt van een extern testpanel om een mobiele applicatie te testen. De verzamelde feedback stelde NMBS niet enkel in staat fouten te detecteren en te verbeteren, maar tevens ideeën te verzamelen voor toekomstige updates. Zo zal in de toekomst extra verkeersinformatie (zoals werfinfo) rechtstreeks in het reisadvies worden geïntegreerd. De app zal ook beter gepersonaliseerd kunnen worden door een volledig herziene push-notificatie (automatisch doorsturen van gepersonaliseerde informatie over bijvoorbeeld storingen of perronwijzigingen).