B4you

NMBS is voor de uitbating van de vrije ruimtes in het stationsgebouw van Mechelen-Nekkerspoel op zoek naar een concessionaris. Het beschermde stationsgebouw wordt sinds maart 2016 gerestaureerd voor meer reizigerscomfort. NMBS wil haar klanten in de stations ook een divers aanbod van winkels en diensten aanbieden. Hiervoor zijn er vanaf zomer 2018 ruimtes beschikbaar in Mechelen-Nekkerspoel.

NMBS investeert 2,6 miljoen euro om het stationsgebouw van Mechelen-Nekkerspoel met respect voor het verleden te renoveren en om te vormen tot een eigentijds stationsgebouw met alle reizigerscomfort. Ook de ruime stationshal wordt gerenoveerd. In de stationshal is ruimte voor een concessie en ook de bovenverdieping kan mee in concessie worden genomen als bijvoorbeeld vergader- of kantoorruimte.

Het station Mechelen-Nekkerspoel bevindt zich op de drukke spoorlijn Antwerpen – Mechelen –Brussel en dagelijks stappen hier op weekdagen meer dan 1.700 reizigers op de trein. Het centrum van Mechelen bevindt zich op wandelafstand. Het Mechels Speelgoedmuseum bevindt zich op 50 meter van het station.

Het station Mechelen-Nekkerspoel beschikt over een ruim treinaanbod. Naast de stoptreinen die elk halfuur Antwerpen met Brussel en Nijvel verbinden, en ook in Mechelen-Nekkerspoel en Mechelen stoppen, zijn er op weekdagen nog 2 IC-treinen die voor een halfuuraanbod tussen Antwerpen en Brussel zorgen. Op zondag wordt Mechelen-Nekkerspoel bediend door 2 IC-treinen en één stoptrein Antwerpen – Brussel. Met het nieuwe vervoersplan vanaf 10 december 2017 wordt het stoptreinaanbod op zaterdag uitgebreid tot een halfuuraanbod. Zo krijgt Mechelen-Nekkerspoel op zaterdag eenzelfde aanbod als op weekdagen. Op die manier wil NMBS nog meer shoppers verleiden om voor de trein te kiezen.

Geïnteresseerden voor de uitbating van het station Mechelen-Nekkerspoel kunnen contact opnemen met joris.steegen@nmbs.be Ook een plaatsbezoek is mogelijk.