Onze virtuele assistent, Mobi, is een nieuw communicatiekanaal. Hij antwoordt snel op de vragen van onze reizigers over trajecten, geeft informatie over de producten, gegevens in real time of recenter nog, het plan van een station (momenteel enkel verkrijgbaar in het station Brussel-Zuid). Op die manier kunnen de klanten 24/7 contact opnemen met NMBS. Daarenboven is Mobi drietalig: hij spreekt Nederlands, Frans en Engels.

De prachtige geschiedenis van Mobi

Mobi wordt in de zomer van 2020 geboren. Hij zet zijn eerste stappen in de vorm van een chatbot op Messenger. Mobi ontwikkelt zich heel snel en wordt beschikbaar voor Google Home en smartphone. Sinds 2021 is hij ook te vinden in de concept store van Brussel-Zuid. Mobi groeit snel, wordt steeds beter en heeft nog mooie verrassingen voor ons in petto.

Een groot voordeel voor de klant!

Mobi kan onze klanten snel de juiste informatie geven. Hij maakt deel uit van een pilootproject in het station Brussel-Zuid. We zullen onderzoeken hoe hij onze reizigers zo goed mogelijk kan helpen.

Wist u dat ...

...de naam Mobi van Mobiliteit komt, een knipoog naar onze corebusiness 😊
loader