Opgelet: Door de strijd tegen het coronavirus zijn sommige concerten in AB verplaatst of geannuleerd. Klik op het pijltje rechts voor meer info over de gevolgen voor je Bravo! Ticket. Voor de coronaproof ABnormal concerten kan je op deze pagina een Bravo! Ticket AB kopen.
Het concert is verplaatst, wat nu?
  • Ik heb nog geen Bravo! Ticket gekocht:
    De NMBS-code op je concertticket blijft geldig voor de aankoop van een Bravo! Ticket indien je het verplaatste concert wenst bij te wonen.


  • Ik heb al een Bravo! Ticket gekocht, ik wens het verplaatste concert bij te wonen en de terugbetaling van mijn Bravo! Ticket:
    • 1. Neem contact op met de helpdesk van NMBS, tel. 02 528 28 28 (optie 3), contactformulier. Voeg als bijlagen je concertticket met de oorspronkelijke datum en je originele Bravo! Ticket toe.
    • 2. De helpdesk zal je een nieuwe NMBS-code geven voor de aankoop van een nieuw Bravo! Ticket en het reeds gekochte Bravo! Ticket terugbetalen.


  • Ik heb al een Bravo! Ticket gekocht, ik wens het verplaatste concert niet bij te wonen en de terugbetaling van mijn Bravo! Ticket:
    • 1. Bevestig eerst aan de AB dat je het verplaatste concert niet zal bijwonen en terugbetaling wenst van je concertticket.
    • 2. Neem vervolgens contact op met de Klantendienst van NMBS door middel van het contactformulier. Voeg als bijlagen je concertticket met de oorspronkelijke datum en je originele Bravo! Ticket toe.
    • 3. De Klantendienst zal het reeds gekochte Bravo! Ticket terugbetalen.
Wat als het concert is afgelast?
  • Ik heb al een Bravo! Ticket gekocht:
    • 1. Neem contact op met de Klantendienst van NMBS door middel van het contactformulier. Voeg als bijlagen je concertticket met de datum van het afgelaste concert en je originele Bravo! Ticket toe.
    • 2. De Klantendienst zal je Bravo! Ticket terugbetalen.
      Opgelet: Ingeval een concert wordt afgelast op de dag zelf van het concert, kan een reeds gekocht Bravo! Ticket niet worden terugbetaald, ook niet als je je reis naar Brussel niet hebt gemaakt.


  • Ik heb nog geen Bravo! Ticket gekocht:
    De NMBS-code is niet meer geldig.

Neem de trein naar de Ancienne Belgique

  • de AB ligt op amper 10 minuutjes stappen van het station Brussel-Centraal
  • reis met de trein H/T tegen halve prijs, vanuit elk Belgisch station 

Bravo! Ticket Ancienne Belgique

  • exclusief voor reizigers met een AB-concertticket
  • voor een heen-en-terugreis met de trein in 2e klas
  • op de datum van je concert
  • je mag ten laatste terugreizen op de dag na je heenreis
  • van elk Belgisch station naar station Brussel-Centraal
  • alleen te koop op nmbs.be/bravo!, vanaf 31 dagen voor je concert
  • gebruik de NMBS-code op je concertticket om je Bravo! Ticket te kopen
  • print het Bravo! Ticket uit of bewaar de PDF op je smartphone
Lees alle info over het Bravo! Ticket AB onderaan deze pagina.

ANCIENNE BELGIQUE

Een legendarische muziektempel in hartje Brussel. Met meer dan 350 concertdagen per jaar verwelkomt AB je letterlijk het hele jaar door in het centrum van de hoofdstad.

Meer info: www.abconcerts.be

Alles over je reis naar de AB

Je kan het Bravo! Ticket AB alleen kopen op nmbs.be/bravo! Het enige wat je daarvoor nodig hebt, is de NMBS-code op je AB-concertticket. Deze code begint met een nul, de hoofdletter i en de letters AB.

Je kan het Bravo! Ticket printen of de PDF bewaren op je smartphone.
Nee, je concertticket is niet geldig als treinticket. Met de NMBS-code op je AB-concertticket kan je op deze pagina een Bravo! Ticket AB kopen. Deze code begint met een nul, hoofdletter i en de letters AB.
Nee, de concerten eindigen rond 22.30 u., je kan de laatste treinen dus nog nemen.
Er zijn geen speciale nachttreinen.
Je mag ook terugreizen de dag na je concert.
  • Mijn code werkt niet.
    Controleer eerst of je de NMBS-code juist gekopieerd hebt. De code begint steeds met een nul, de hoofdletter i en de letters AB.
    Elke code werkt maar 1 keer. Controleer of de code niet eerder werd gebruikt.
    Lukt het nog steeds niet om een Bravo! Ticket te bestellen nadat je bovenstaande controles hebt uitgevoerd, neem dan contact op met de Klantendienst van NMBS via het contactformulier of telefonisch: 02 528 28 28 (7 dagen op 7, van 7 u. tot 21.30 u.).

  • Ik heb een fout gemaakt bij de bestelling en een verkeerd ticket gekocht.
    Bravo! Tickets kunnen niet worden omgewisseld, geannuleerd of terugbetaald. Maak gebruik van een ander treinticket om naar de AB te reizen.
Nee, helaas. Het Bravo! Ticket is een voordeeltarief en bestaat daarom alleen voor 2e klas. Indien je toch liever meer comfort geniet tijdens je reis, kan je opteren voor een klasverhoging voor je volledige reis of een deel van je reis. Dit supplement is te koop via deze website en in de stations aan de verkoopautomaten en loketten.
Nee, als je een Bravo! Ticket koopt met vertrekstation Brussels Airport - Zaventem, wordt het Brussels Airport Supplement voor je heen- en terugreis automatisch aan de prijs van je Bravo! Ticket toegevoegd.

Opgelet: Als je terugreist de dag na je concert, dien je voor deze terugreis een Brussels Airport Supplement te kopen. Het Brussels Airport Supplement van de terugreis dat aanvankelijk reeds automatisch aan de prijs van je Bravo! Ticket was toegevoegd, kan niet worden terugbetaald.
Ja, je kan een Bravo! Ticket AB combineren met een vervoersbewijs (H/T) dat geldig is op het buitenlandse spoorwegnet tot de Belgische grens. Van daar is het Bravo! Ticket geldig naar het station Brussel-Centraal.
Bij de aankoop van je Bravo! Ticket vul je als vertrekstation een van de volgende eerste Belgische stations in:
  • vanuit Nederland: Essen (via Roosendaal), Noorderkempen (via Breda) of Visé (via Maastricht – Eijsden)
  • vanuit Duitsland: Hergenrath
  • vanuit het Groothertogdom Luxemburg: Arlon, Athus of Gouvy
  • vanuit Frankrijk: Mouscron, Froyennes, Quiévrain, Quévy of Erquelinnes
Als je een Bravo! Ticket koopt met vertrekstation Brussels Airport - Zaventem, wordt het Brussels Airport Supplement voor je heen- en terugreis automatisch aan de prijs van je Bravo! Ticket toegevoegd.
Opgelet: Als je terugreist de dag na je concert, dien je voor deze terugreis een Brussels Airport Supplement te kopen. Het Brussels Airport Supplement van de terugreis dat aanvankelijk reeds automatisch aan de prijs van je Bravo! Ticket was toegevoegd, kan niet worden terugbetaald.
Omdat Bravo! Tickets op naam staan, moet je bij de controle in de trein naast je Bravo! Ticket AB ook je identiteitskaart tonen.
Bravo! Tickets staan op naam, je kan ze dus niet doorgeven of doorverkopen.
Zij kunnen niet worden omgewisseld of geannuleerd.
Alleen in uitzonderlijke situaties, zoals verplaatsing of afgelasting van een concert, kan een Bravo! Ticket worden terugbetaald (zie hierna).
  • Ik heb nog geen Bravo! Ticket gekocht:
    De NMBS-code op je concertticket blijft geldig voor de aankoop van een Bravo! Ticket indien je het verplaatste concert wenst bij te wonen.


  • Ik heb al een Bravo! Ticket gekocht, ik wens het verplaatste concert bij te wonen en de terugbetaling van mijn Bravo! Ticket:
    • 1. Neem contact op met de helpdesk van NMBS, tel. 02 528 28 28 (optie 3), contactformulier. Voeg als bijlagen je oorspronkelijke concertticket en je originele Bravo! Ticket toe.
    • 2. De helpdesk zal je een nieuwe NMBS-code geven voor de aankoop van een nieuw Bravo! Ticket en het reeds gekochte Bravo! Ticket terugbetalen.


  • Ik heb al een Bravo! Ticket gekocht, ik wens het verplaatste concert niet bij te wonen en de terugbetaling van mijn Bravo! Ticket:
    • 1. Vraag eerst aan AB terugbetaling van je concertticket.
    • 2. Neem vervolgens contact op met de Klantendienst van NMBS door middel van het contactformulier. Voeg als bijlagen je oorspronkelijke concertticket, het bewijs van terugbetaling en je originele Bravo! Ticket toe.
    • 3. De Klantendienst zal het reeds gekochte Bravo! Ticket terugbetalen.
  • Ik heb al een Bravo! Ticket gekocht:
    • 1. Neem contact op met de Klantendienst van NMBS door middel van het contactformulier. Voeg als bijlagen je concertticket met de datum van het afgelaste concert en je originele Bravo! Ticket toe.
    • 2. De Klantendienst zal je Bravo! Ticket terugbetalen.
      Opgelet: Ingeval een concert wordt afgelast op de dag zelf van het concert, kan een reeds gekocht Bravo! Ticket niet worden terugbetaald, ook niet als je je reis naar Brussel niet hebt gemaakt.


  • Ik heb nog geen Bravo! Ticket gekocht:
    De NMBS-code is niet meer geldig.

* De korting wordt alleen toegepast op het niet-vaste gedeelte van de prijs van het Standaardtarief. In 2e klas bedraagt het vaste gedeelte € 1,1574 per enkel traject. In 1e klas bedraagt het € 1,5046 (minder dan 37km) of € 1,6204 (37km - 51km) of € 1,7824 (52km en meer) per enkel traject. De minimumprijs per enkel traject bedraagt € 2,50 in 2e en € 3,20 in 1e klas.