Of je nu voor een of enkele nachten een hotel boekt, er een weekendje tussenuit wil of opteert voor een mid-week, of je nu lekker wil uitwaaien aan de kust of een van de mooie West-Vlaamse steden in het binnenland gaat ontdekken, met de trein laat je de dagelijkse sleur achter je zodra je opstapt. Weg met de stress, drukte, files en lastig parkeergedoe, meteen een vakantiegevoel! Bovendien reis je supervoordelig met het Happy Trip ticket!

Doe je voordeel!

Dankzij de samenwerking tussen Westtoer, de West-Vlaamse hotels en NMBS kost een Happy Trip ticket slechts € 9,80 heen en terug in 2e klas naar je hotel, van waar je ook vertrekt in België!

Het werkt heel eenvoudig.
  1. Boek je overnachting bij een van de deelnemende hotels. Je vindt de volledige lijst op de website van Westtoer.
  2. Ten vroegste 1 maand voor je eerste overnachting krijg je een mail van je hotel met daarin per persoon een NMBS-bestelcode.
  3. Met deze codes bestel je snel en eenvoudig je Happy Trip tickets op nmbs.be.

Alle info over het Happy Trip ticket hieronder.

Alles over reizen met een Happy Trip ticket

Je vindt de lijst van alle hotels die de mogelijkheid aanbieden om met een voordelig Happy Trip ticket te reizen op de website van Westtoer.

Jouw hotel zal je ten vroegste 1 maand voor jouw reis de bestelcode(s) voor een Happy Trip ticket per e-mail toesturen. Neem rechtstreeks contact op met jouw hotel indien je geen code(s) ontvangt.

Koop je Happy Trip ticket vanaf deze pagina. Klik hiervoor eenvoudigweg op de koopbutton rechts bovenaan. Het enige wat je daarna nog nodig hebt, is de NMBS-code die je via mail van je hotel hebt ontvangen. Per reiziger heb je 1 Happy Trip ticket en dus 1 code nodig. De code begint steeds met een nul, de hoofdletter i en de letters HT. Elke code kan slechts 1 keer gebruikt worden. Je kan je Happy Trip ticket printen of de PDF bewaren op je smartphone.
Ten vroegste 1 maand voor je eerste overnachting zal je van je hotel een mail krijgen met daarin per hotelgast een NMBS-bestelcode. Boek je je hotel minder dan een maand voor je eerste overnachting, dan volgt de mail met de codes kort na de reservatiebevestiging. Heb je geen of niet tijdig een code gekregen, neem dan contact op met je hotel. Elke code kan slechts 1 keer gebruikt worden. De code begint steeds met een nul, de hoofdletter i en de letters HT.
  • Ik heb geen of niet tijdig een code gekregen van mijn hotel.
    Neem contact op met je hotel.

  • Mijn code werkt niet.
    Controleer eerst of je de code juist gekopieerd hebt. De code begint steeds met een nul, de hoofdletter i en de letters HT.
    Elke code werkt maar 1 keer. Controleer of de code niet eerder gebruikt werd.
    Lukt het nog steeds niet om een Happy Trip ticket te bestellen nadat je bovenstaande controles hebt uitgevoerd, neem dan contact op met de Klantendienst van NMBS via het contactformulier of telefonisch : 02 528 28 28 (7 dagen op 7, van 7 u. tot 21.30 u.).

  • Ik heb mijn code verloren.
    Neem contact op met je hotel. Zij zullen je de mail met de code opnieuw bezorgen.

  • • Ik heb een fout gemaakt bij de bestelling en een verkeerd ticket gekocht.
    E-treinbiljetten van NMBS kunnen niet worden omgewisseld, geannuleerd of terugbetaald. Maak gebruik van een ander treinticket om naar je hotel te reizen.
Kinderen tot 12 jaar reizen gratis met de trein, als ze vergezeld worden door een reiziger met een geldig vervoerbewijs ouder dan 12 jaar. Vanaf 12 jaar kunnen ze met een Happy Trip ticket reizen.
Je kiest je bestemmingsstation uiteraard in functie van de ligging van je hotel. Je kan momenteel een Happy Trip ticket kopen voor een heen-en-terugreis naar: De Panne, Veurne, Diksmuide, Koksijde, Oostende, Blankenberge, Zeebrugge-Dorp, Zeebrugge-Strand, Heist, Duinbergen, Knokke, Brugge, Brugge-Sint-Pieters, Kortrijk, Poperinge, Ieper of Roeselare. Neem contact op met je hotel indien je twijfelt over het dichtstbij gelegen station.
Je Happy Trip ticket is geldig voor 1 heen- en 1 terugreis tussen je vertrek- en bestemmingsstation op de door jou gekozen data. Deze gegevens staan vermeld op je biljet. Je bent vrij de treinverbinding te kiezen die jou het beste past op deze data en op dit traject.
Nee, helaas. Het Happy Trip ticket is een voordeeltarief en bestaat daarom alleen voor 2e klas. Indien je toch liever meer comfort geniet tijdens je reis, kan je opteren voor een klasverhoging voor je volledige reis of een deel van je reis. Dit supplement is te koop via deze website en in de stations aan de loketten en de verkoopautomaten.
Nee. Je Happy Trip ticket is alleen geldig voor je treinreis heen en terug. Heb je na je treinreis nog een bus of tram van De Lijn nodig om op je bestemming te geraken, dan dien je hiervoor een apart vervoerbewijs aan te kopen.
Ja. Het Happy Trip ticket is een voordeeltarief en omvat daarom geen Diabolotoeslag. Vertrek je vanuit het station Brussels Airport – Zaventem, dan heb je dus nog een apart biljet Diabolotoeslag nodig. Deze stand-alone toeslag is te koop via deze website, in de stations aan de loketten en verkoopautomaten, en in de NMBS-app.
De Happy Trip formule is een exclusief voordeel dat door de deelnemende hotels uitsluitend aan hotelgasten die in België wonen wordt aangeboden. Buitenlandse hotelgasten kunnen helaas geen gebruik maken van deze formule.
E-treinbiljetten van NMBS zijn steeds op naam, je kan ze dus niet doorgeven of doorverkopen. Ze kunnen niet worden omgewisseld, geannuleerd of terugbetaald.

Extra reisideeën