Naar aanleiding van de gezondheidscrisis die we al enkele maanden doormaken, zijn er op dit ogenblik nog steeds enkele uitzonderlijke maatregelen van kracht als je de trein wil nemen. Op deze pagina geven we je een aantal tips & tricks om in alle veiligheid voor jezelf en anderen gebruik te maken van onze diensten in onze stations en aan boord van onze treinen.

Een maximaal treinaanbod

Er is al sinds enkele weken een maximaal treinaanbod van toepassing. Om te beantwoorden aan de vervoersbehoeften van de betrokken reizigers hebben NMBS en Infrabel namelijk alles in het werk gesteld om sinds 4 mei opnieuw het bijna volledige treinaanbod aan te bieden. 

Meer info? Plan je reis zodra je kan via onze reisplanner (op deze pagina) of via de NMBS-app. 

#MoveSafe

Enkele tips

  • Mondmasker: Sinds 4 mei zijn reizigers vanaf 12 jaar verplicht om op het openbaar vervoer een mondmasker te dragen, of een alternatief dat mond en neus bedekt.
    • Dat betekent dat je van bij het betreden van het station, en ook op de perrons en aan boord van de trein, de nodige bescherming moet dragen.
    • Elke reiziger moet over zijn eigen beschermingsuitrusting beschikken.
    • Ook ons stations- en treinpersoneel draagt een masker.
    • Securail en de politiediensten voeren regelmatig controles uit. 
  • Zorg dat je steeds in het bezit bent van een geldig vervoerbewijs aan boord van de trein! 

  • Koop je vervoerbewijzen bij voorkeur via de app en op onze website. Betaal aankopen aan de ticketautomaten en het loket elektronisch. 
    De lijst van de loketten die momenteel open zijn en hun openingsuren vind je hier. 
movesafe

FAQ

Op deze pagina vind je een antwoord op de meest gestelde vragen met betrekking tot deze situatie zoals de sluiting van enkele loketten, terugbetaling van vervoerbewijzen, betaalprocedures, schoonmaak van treinen en meer. Zit het antwoord op je vraag er niet tussen, vul dan hier het contactformulier in.

FAQ
loader