Als je een abonnement koopt, creëren we automatisch een elektronische portefeuille. Deze portefeuille dient ervoor om eventuele compensaties te ontvangen voor treinvertragingen. Dat bedrag blijft een jaar beschikbaar in je portefeuille. Je kan op elk moment bekijken hoeveel geld er in je elektronische portefeuille zit via je My NMBS-profiel of aan het loket.

Je elektronische portefeuille staat op naam en is gekoppeld aan je MoBIB-kaart.

Als je je abonnement online verlengt via je My NMBS-profiel, kan je je nieuwe abonnement betalen met het bedrag in je elektronische portefeuille.

Wil je betalen aan het loket met je elektronische portefeuille? Verwittig dan eerst even de loketbediende en geef hem of haar je MoBIB-kaart.

Aan het loket, kan je alle NMBS-producten voor binnenlands verkeer kopen (inclusief reischeques). Je kan er ook je abonnement dat op je MoBIB-kaart staat mee vernieuwen.

Via je My NMBS-profiel, kan je je abonnement op je MoBIB-kaart vernieuwen. Je kan er ook zien welk bedrag er nog in je elektronische portefeuille zit.