Ter info, we sturen de bevestiging van je assistentie-aanvraag per sms (deze sms is gratis).

Als je kiest voor de bevestiging van de assistentie per SMS, zul je bij elk dossier een SMS ontvangen. Een dossier herneemt de verschillende assistenties die worden aangevraagd op dezelfde dag. Wanneer assistenties worden aangevraagd voor verschillende dagen, betreft het verschillende dossiers: dan wordt dus een SMS verzonden voor elk dossier. Vb.: Wanneer je assistentie reserveert voor elke dag gedurende een maand, zul je een SMS ontvangen voor elk dossier. 20 reservaties = 20 SMS’en.

De sms wordt verzonden van zodra de aanvraag bevestigd is. Indien de aanvraag niet bevestigd kan worden, dan neemt het Contact Center contact met je op om een alternatief voor te stellen.

Als je je gsm-nummer wijzigt, geef dan je nieuw nummer door aan het Contact Center of via het formulier.

Je ontvangt de sms in je taal. Heb je een sms in een andere taal ontvangen? Contacteer het Contact Center via telefoon of het contactformulier.

De SMS begint met 'NMBS Assistentie'. In de SMS vind je de basisgegevens van jouw assistentie (NMBS Assistentie, nummer van het dossier, datum, uur, datum, uur, vertrekstation, bestemmingstation, en eventueel het uur van terugkeer en het station van terugkeer). De SMS is beperkt tot 160 karakters.

  • Als je een Belgische gsm-nummer hebt, krijg je de SMS van het nummer 8833.
  • Als je een buitenlands gsm-nummer hebt, krijg je de SMS van een nummer dat afhangt van jouw operator.

Opmerking : een maximum van 15 karakters is voorzien per station Bijvoorbeeld: “Brussel-Kapellekerk” = “Brussel-Kapelle”

Voorbeelden

  • Een voorbeeld van een enkel traject:

NMBS ASSISTENTIE

dossier 2013-04-03-0001

05/04/2013

Heen 14u15

van Merelbeke

naar Brussel-Zuid

  • Een voorbeeld van een traject heen-terug:

NMBS ASSISTENTIE

dossier 2013-04-03-0001

05/04/2013

Heen 14u15

van Gent-Sint-Pieters

naar Aalst

Retour 18u30

Let op: bij een traject met een overstap wordt het station waar je overstapt niet vermeld in de SMS.

  • Een voorbeeld: je vraagt assistentie om van Gent-Sint-Pieters naar Oostende te gaan. Hierbij zal ook assistentie voorzien zijn in Brugge, maar dit zal niet aangeduid staan in uw SMS als bevestiging.

NMBS ASSISTENTIE

dossier 2013-04-03-0001

05/04/2013

Heen 10u30

van Gent-Sint-Pieters

naar Oostende

Terug 18u30

  • Telefonisch reserveren: vraag tijdens je telefonische reservering aan het Contact Center om een bevestiging per sms te sturen.
  • Online reserveren: als je online reserveert, vink dan "Ik wil bevestiging van de assistentie-aanvraag per sms" aan.

  Deze service staat los van de reservatiebevestigingsmail die je automatisch ontvangt na het boeken.

De bevestiging per sms wordt verstuurd van zodra de assistentie-aanvraag bevestigd is. Indien de assistentie niet kan gereserveerd worden, neemt het Contact Center met jou contact op om een alternatief te bespreken.

 

 

Het is niet mogelijk om een assistentie-aanvraag te doen of te wijzigen per sms. Het nummer 8833 is een nummer dat enkel gebruikt wordt om bevestigingen per sms te sturen. Het kan niet gebruikt worden om te communiceren met het Contact Center.

Om de reservatie te wijzigen of te annuleren, neem contact op met het Contact Center (02 528 28 28, dagelijks tussen 7:00 en 21:30 uur).

Om assistentie aan te vragen, contacteer het Contact Center ten minste 24 uur op voorhand via:

loader