Studenten tot 26 jaar reizen voordelig naar of van Maastricht met hun Student Multi.

  • 2e klas
  • 5 heen- en terugreizen
  • op een vast traject tussen een station in België en Maastricht, Maastricht Randwyck of Eijsden (of omgekeerd)
  • abonnement op naam
Nog geen Student Multi Maastricht? Bezoek een NMBS-loket!
Zorg ervoor dat je het traject volgt via het grenspunt zoals aangegeven staat op je abonnement.

Meer info

Om je eerste Student Multi te kopen, ga je naar het loket met :

  • jouw elektronische identiteitskaart
  • € 5 voor de aanmaak van een moederkaart
  • jouw ingevulde schoolattest als je 18+ bent

Online:

Om een Student Multi abonnement te verlengen, zorg ervoor dat je dit niet later dan 10 dagen voor je reisdatum doet.
Voorbeeld: als je Student Multi op de 17de van de maand afloopt, verleng het dan ten laatste op de 8ste zodat je de 18de op reis kan.
  • Log in op je My NMBS-account (of maak een account aan)
  • Kies de abonnementsoptie die je wilt verlengen en verleng deze!
  • Je ontvangt het validatiebiljet per post binnen de 10 dagen

In het station:

  • Aan het loket
  • Aan de automaten

Voor de aankoop of verlenging van een Student Abonnement en/of een Student Multi is een schoolattest nodig als je tijdens de geldigheid van je abonnement de leeftijd van 18 jaar bereikt. 

Wat is een geldig schoolattest?

Dit attest moet dezelfde gegevens bevatten als je abonnement (voor- en achternaam, geboortedatum, schoolperiode en station dat overeenkomt met je school of opleidingsplaats) en moet door je school worden ondertekend. 

De volgende documenten worden aanvaard:

  • Een schoolattest-formulier ingevuld en ondertekend door je school
  • Een schoolattest van je school waaruit blijkt dat je die school of opleidingsplaats bezoekt tijdens de geldigheidsduur van je inschrijving
  • Bewijs van inschrijving (na betaling van het inschrijvingsgeld) dat geldig is als een schoolattest.

De volgende documenten worden niet aanvaard:

  • Schoolattest van een school, ver van één van de stations van je abonnement
  • Schoolattest waarvan de data van aanwezigheid niet overeenkomen met de geldigheidsdata van je abonnement
  • voorinschrijvingsformulier met betalingsbewijs
  • Studentenkaart.

Als je schoolattest ongeldig is, krijg je een e-mail van ons. We annuleren je validatie en je abonnement wordt van je MoBIB-kaart verwijderd. Je krijgt je volledige abonnementsprijs terugbetaald als de validatieperiode van je abonnement nog niet begonnen was. Als dat wel zo is, moeten we € 10 administratiekosten afhouden van je terugbetaling.

Hoe kom je aan een geldig schoolattest?

Er zijn 2 mogelijkheden:
  • Ofwel print je het NMBS-schoolattest uit en laat je het invullen op school
  • Je school bezorgt je rechtstreeks een geldig attest dat overeenstemt met je inschrijving (voor- en achternaam, adres, geboortedatum en schoolperiode waarvoor je ingeschreven bent)
Kies het perfecte abonnement voor jou. Bekijk het overzicht van onze abonnementen of bereken de prijs op basis van je traject, je leeftijd en de frequentie van je treinreizen.

Misschien ook interessant...

Vind een NMBS-Parking

Met je abonnement parkeer je goedkoper op onze parkings.

Kies een combi

Neem een combi-abonnement en zet je treinreis voordelig verder met bus, tram of metro.
check2-anim
loader