De automaat is een simpele en snelle oplossing om een biljet te kopen of je abonnement te vervangen. Betalen gebeurt via bankkaart of met contant geld. De automaten zijn beschikbaar in alle stations. In enkele stappen heb je je biljet in de hand!

Vele voordelen!

  • Gebruiksvriendelijk dankzij de duidelijke schermen
  • De meest populaire biljetten worden als eerste weergegeven
  • Betaalmogelijkheden: bankkaarten en contant geld
  • Voor de MOBIB-kaart: verlenging en controle van de vervaldatum
  • Verkoop van B-Dagtrips

Wat te doen bij...

  • Technische storingen ("Automaat is aan het opstarten", zwart of bevroren scherm)
  • Beschadigingen (vandalisme, graffiti, automaat vervuild)
  • Vergissing aankoop ( verkeerde datum, tarief, ...)
  • Na betaling, geen biljet ontvangen?
  • Contacteer NMBS Customer Service via telefoon 02/555 25 55 (7 tot 21:30 uur) of via het contactformulier online
    Wist je dat je makkelijk een biljet online kan kopen via de website, smartphone of tablet? Dan hoef je enkel een pdf op je smartphone aan de treinbegeleider te tonen en klaar!
    Koop hier je biljet online of download de app (iOS / Android).
    Indien een automaat stuk was of niet beschikbaar, moet je een biljet op de trein zelf kopen aan het Boordtarief (prijs van het biljet+ € 7) bij de treinbegeleider.
    Neem daarna contact op met de klantendienst voor een terugbetaling van het supplement Boordtarief via het online contactformulier of telefoon op 02/555 25 55.

    Koop je biljet stap voor stap