Hoe een verloren of vergeten voorwerpen in de trein of in het station melden?

Heb je iets verloren op een binnenlandse trein, op het perron of in een Belgisch station? Je hoeft de klantenservice niet te bellen: vul het bovenstaande formulier voor de verliesmelding onmiddellijk in. De zoektocht naar je voorwerp start zodra we de informatie op het formulier hebben ontvangen. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging van de aangifte van je verloren voorwerp(en).

Als je meerdere voorwerpen kwijt bent, bijvoorbeeld je rugzak met je digitale tablet? Een enkele verliesmelding is voldoende. Selecteer in dit geval 'tassen/koffers' als het verloren gegane item en vermeld je tablet in de beschrijving.

Meer info

NMBS kan je verloren voorwerp terugvinden als de eindbestemming van je internationale trein zich in België bevindt. Vul in dat geval het formulier om een verloren voorwerp aan te geven in op deze pagina.

Als de eindbestemming van je trein in het buitenland ligt, contacteer dan de buitenlandse spoorwegmaatschappij (SNCF, NS, CFL, DB) of de transporteur (Thalys, Eurostar, …)

Iets verloren in de trein of het station?

Laat het onmiddellijk weten via dit formulier en verhoog de kans dat we je verloren voorwerp terugvinden.

We beginnen de zoektocht meteen na je aangifte.

  • Als we je voorwerp vinden
    Dan verwittigen we je meteen.

    Je haalt het voorwerp op in het station waar het ligt?
    Je kan je voorwerp gratis komen ophalen. We bewaren het 7 dagen lang in het station waar het is gevonden. Na die 7 dagen, sturen we het naar een van onze depot-stations*.

    Je wil je voorwerp ophalen in een station naar keuze?
    Binnen de 7 dagen nadat je voorwerp is gevonden, kan je aanvragen om het in een van onze depot-stations* op te halen. Je betaalt dan wel 5 euro bij het ophalen.

    We vinden geen eigenaar
    Voorwerpen die na 50 dagen niet worden opgehaald, schenken we aan Spullenhulp.

  • We hebben je voorwerp nog niet gevonden

    We houden je up-to-date van onze zoektocht. 7 dagen nadat je jouw aanvraag hebt ingediend, krijg je van ons een e-mail met de stand van zaken. Dit herhalen we na 20 dagen.

    Als we je voorwerp niet hebben gevonden na 50 dagen, moeten we de zoektocht helaas afronden. Ook dat laten we je eerst weten via mail.
    *Aalst, Arlon, Brugge, Brussels Airport - Zaventem, Brussel-Noord, Charleroi-Centraal, Gent-Sint- Pieters, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Libramont, Luik-Guillemins, Bergen, Namen, Ottignies, Doornik

Als je meer info wil over je verloren voorwerp en de exacte status ervan, kun je contact opnemen met onze chatbot Mobi via Messenger door bv. te vragen: "Wat is de status van mijn verloren item?"

Zorg ervoor dat je het dossiernummer en het e-mailadres hebt dat je op het formulier voor verloren voorwerpen hebt ingevuld.

Heb je een voorwerp gevonden dat iemand is vergeten of kwijtgeraakt? Geef het aan onze medewerkers aan boord of in het station, dan zorgen wij ervoor dat het terechtkomt bij de eigenaar.

Meld je verloren voorwerp

Beschrijving van het verloren voorwerp

Ben je meerdere voorwerpen kwijtgeraakt, bijvoorbeeld je tas met je tablet? Dan hoef je maar één melding te doen. Selecteer gewoon 'tas' als het verloren voorwerp en vermeld je tablet in de beschrijving.

Beschrijving

Beschrijving van het verloren voorwerp

Meerdere dingen kwijt, bv. je rugzak met je laptop in? Dan moet je maar één aangifte doen. Selecteer gewoon 'rugzak' als verloren voorwerp en vermeld je laptop in de beschrijving.




Om het zoeken naar je verloren voorwerp te vergemakkelijken, kan je er een foto van uploaden.
Upload een afbeelding

Foto aanpassen

Controleer bij het aanpassen en uitsnijden van je foto of het midden van je gezicht binnen het gestippelde ovaal in het midden past.

Aan het laden...
Een snelle controle om te bevestigen dat je geen robot bent.

Onbekend probleem
Upload het gevraagde bestand om verder te gaan.
Het aantal maximum bestanden ( 4 ) is bereikt. Je kan geen bestanden meer uploaden.
De maximaal toegestane grootte werd overschreden
Ongeldige bestandsextensie. Upload een afbeelding met één van deze formaten: png, jpg of bmp.
Upload een afbeelding
Als je ook geld hebt verloren, vul dan de volgende velden in.

Waar ben je je voorwerp kwijt?

Waar heb je precies je voorwerp(en) verloren?
 



Als de eindbestemming van uw internationale trein in het buitenland ligt, neem dan contact op met de buitenlandse spoorwegdienst of de vervoerder, om je verloren voorwerp terug te vinden.


Persoonlijke gegevens

Vul dit formulier in zodat we contact met je kunnen opnemen.
We verwerken uw persoonlijke gegevens. Klik hier voor ons privacybeleid.

Vul je persoonlijke gegevens in

Als je een MyNMBS-account hebt, log in .

Geslacht *





Account aanmaken


Kortom

Voorwerp

Locatie

Persoonlijke gegevens

Bevestiging

Je aanvraag is opgenomen.
Je ontvangt binnen 10 minuten een bevestigingsmail (controleer ook je spamfolder). De zoektocht naar je verloren voorwerp begint zodra je deze e-mail hebt ontvangen.
Bewaar onderstaande informatie: 

Referentie voor de opvolging [[followUpNumber]]
Datum van aanvraag [[requestDate]]

Je ontvangt binnen 10 minuten een bevestigingsmail (check ook je spam-folder). De zoektocht naar je verloren voorwerp begint zodra je een e-mail ontvangt. Ontvang je geen e-mail? Neem dan zeker contact op met de klantendienst.

[[errorDescription]]

check2-anim