Ben je iets verloren op de trein of in het station?
Laat het ons meteen weten via ons online formulier. Hoe sneller, hoe groter de kans dat we je voorwerp kunnen terugvinden.

    Ik ben iets verloren...

    Ik ben iets verloren...

Beschrijving

Beschrijving van het verloren voorwerp

Meerdere dingen kwijt, bv. je rugzak met je laptop in? Dan moet je maar één aangifte doen. Selecteer gewoon 'rugzak' als verloren voorwerp en vermeld je laptop in de beschrijving.




Om het zoeken naar je verloren voorwerp te vergemakkelijken, kan je er een foto van uploaden. Als je ook geld hebt verloren, vul dan de volgende velden in.
    Ik ben iets verloren...

Waar ben je je voorwerp kwijt?

Waar heb je precies je voorwerp(en) verloren?
 



Als de eindbestemming van uw internationale trein in het buitenland ligt, neem dan contact op met de buitenlandse spoorwegdienst of de vervoerder, om je verloren voorwerp terug te vinden.


    Ik ben iets verloren...

Persoonlijke gegevens

Vul dit formulier in zodat we contact met je kunnen opnemen.
We verwerken uw persoonlijke gegevens. Klik hier voor ons privacybeleid.

Vul je persoonlijke gegevens in

Als je een MyNMBS-account hebt, log in .

Geslacht





Account aanmaken
    Ik ben iets verloren...

Kortom

Voorwerp

Locatie

Persoonlijke gegevens

    Ik ben iets verloren...

Bevestiging

Je aanvraag is opgenomen.
We hebben je een bevestiging per e-mail gestuurd.

Referentie voor de opvolging [[followUpNumber]]
Datum van aanvraag [[requestDate]]

Er is een fout opgetreden.
[[errorDescription]]

Meer info

Als je een voorwerp verloren bent op een binnenlandse trein, op het perron of in een Belgisch station, vul dan het formulier in om een verloren voorwerp aan te geven.

Ben je meerdere zaken verloren (vb. Je rugzak en je tablet)? Dan volstaat een formulier. Geef in dat geval ‘rugzak’ in als verloren object en vermeld je tablet in de beschrijving.

Je ontvangt een bevestigingsmail van de aangifte van je verloren voorwerp(en).
NMBS kan je verloren voorwerp terugvinden als de eindbestemming van je internationale trein zich in België bevindt. Vul in dat geval het formulier om een verloren voorwerp aan te geven in op deze pagina.

Als de eindbestemming van je trein in het buitenland ligt, contacteer dan de buitenlandse spoorwegmaatschappij (SNCF, NS, CFL, DB) of de transporteur (Thalys, Eurostar, …)

Iets verloren in de trein of het station?

Laat het onmiddellijk weten via dit formulier en verhoog de kans dat we je verloren voorwerp terugvinden.

We beginnen de zoektocht meteen na je aangifte.

  • Als we je voorwerp vinden
    Dan verwittigen we je meteen.

    Je haalt het voorwerp op in het station waar het ligt?
    Je kan je voorwerp gratis komen ophalen. We bewaren het 7 dagen lang in het station waar het is gevonden. Na die 7 dagen, sturen we het naar een van onze depot-stations*.

    Je wil je voorwerp ophalen in een station naar keuze?
    Binnen de 7 dagen nadat je voorwerp is gevonden, kan je aanvragen om het in een van onze depot-stations* op te halen. Je betaalt dan wel 5 euro bij het ophalen.

    We vinden geen eigenaar
    Voorwerpen die na 50 dagen niet worden opgehaald, schenken we aan Spullenhulp.

  • We hebben je voorwerp nog niet gevonden

    We houden je up-to-date van onze zoektocht. 7 dagen nadat je jouw aanvraag hebt ingediend, krijg je van ons een e-mail met de stand van zaken. Dit herhalen we na 20 dagen.

    Als we je voorwerp niet hebben gevonden na 50 dagen, moeten we de zoektocht helaas afronden. Ook dat laten we je eerst weten via mail.
    *Aalst, Antwerpen-Centraal, Arlon, Brugge, Brussel-Noord, Charleroi-Sud, De Panne, Eupen, Gent-Sint- Pieters, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Libramont, Luik-Guillemins, Mechelen, Bergen, Namen, Ottignies, Rochefort-Jemelle, Doornik

Heb je een voorwerp gevonden dat iemand is vergeten of kwijtgeraakt? Geef het aan onze medewerkers aan boord of in het station, dan zorgen wij ervoor dat het terechtkomt bij de eigenaar.

loader