Sinds juni is de Google-assistent beschikbaar in België, zowel in het Frans als in het Nederlands. NMBS springt mee op de kar en is één van de 9 Belgische bedrijven die hier aan meewerken, om de functionaliteit van de Google Assistent verder uit te breiden.

Wat is het?

De Google Assistent is een nieuw informatiekanaal waarbij de reiziger meteen antwoord krijgt. Zo wil NMBS haar reizigers sneller en beter informeren. Daarnaast past Google Assistent ook in het project rond digitalisatie en innovatie van NMBS.

De Google Assistent is oproepbaar door de Home-knop ingedrukt te houden of “Oké Google” te zeggen. Zo kan je je treinroutes en -uren makkelijk en snel vinden, zonder naar de NMBS-website of app te gaan.

Probeer zelf! "Oké Google, wat is de eerste trein naar Oostende vanuit Gent?"

"Oké Google, praat met NMBS"

NMBS gaat nog een stapje verder! Via de NMBS-Assistent kan je specifieke commerciële vragen stellen. NMBS creëerde hiervoor een aparte omgeving waar de meest voorkomende vragen in verwerkt zijn. Het gaat om een proefproject dat wordt geëvalueerd en uitgebreid. Je activeert de omgeving door te zeggen "Oké Google, praat met NMBS".

Probeer zelf! "Welke abonnementen hebben jullie?" "Wanneer kan ik de Go Pass 1 gebruiken?" "Ik ben iets vergeten op de trein!"

Heb je feedback of opmerkingen? Aarzel niet om ons te contacteren via Facebook of Twitter!
loader