Mobi is here!
Mobi, onze Facebook Messenger chatbot
Sinds 27 september helpt deze virtuele assistent onze klanten met hun vragen en dit op Facebook Messenger, het meest gebruikte socialemediakanaal bij onze klanten. Mobi zorgt voor eerstelijnsondersteuning aan onze klanten en kan op deze manier helpen bij het plannen van je treinrit of eenvoudige vragen (FAQ) beantwoorden in drie talen (Nederlands, Frans en Engels) zonder tussenkomst van een community managers. Er worden bovendien op regelmatige tijdstippen nieuwe vragen en topics aan Mobi toegevoegd.Wat kan Mobi?
Eenvoudige vragen beantwoorden
Momenteel zijn ongeveer 140 vaak gestelde vragen in Mobi geprogrammeerd. Dit aantal zal komende maanden verder stijgen.
Plannen van een treinrit
Mobi kan je ook helpen bij het plannen van een treinreis : mogelijke reisroutes, vroegere of latere reisopties...
De status van je trein opvragen
De virtuele assistent toont alle belangrijke informatie over een treinrit zoals perrons van aankomst en vertrek, overstappen, vertragingen...
Alles over Mobi
Dit kan verschillende redenen hebben. We geven je alvast enkele tips opdat Mobi je optimaal zou begrijpen:
- Typ je vraag in één bericht.
- Houd je bericht zo kort mogelijk.
- Houd je bericht to the point en vermijd onnodige extra informatie die Mobi kunnen verwarren.
Daarnaast is het mogelijk dat Mobi jouw vraag nog niet kan beantwoorden. Mobi leert op dagelijkse basis bij over NMBS en wordt op termijn dus slimmer en slimmer.