Ja, zowel de geplande dienstregelingen als de realtime gegevens worden via een eigen feed ter beschikking gesteld.
Neen, de GTFS dataset bevat enkel dienstregelingsinformatie.

Neen. De dataset bevat uitsluitend de dienstregelingen van NMBS. Daar zitten ook de IC-treinen in die naar Amsterdam rijden.

Ontwikkelaars die sneller willen werken met dienstregelingen van een of meerdere van deze operatoren, dienen de resp. operatoren te contacteren met de vraag of zij ook public data aanleveren.

Nee, de partners zijn vrij om weblinks naar de NMBS website te plaatsen of niet.
NMBS stelt de data ter beschikking in de vorm van GTFS, een gemeenschappelijk formaat voor openbaar vervoer dienstregelingen. Deze GTFS-feed laat NMBS toe om deze data ter beschikking te stellen aan derden die eigen toepassingen willen ontwikkelen. Een GTFS-feed is geen API. De data worden ter beschikking gesteld via een web URL. Als ontwikkelaar haal je deze data op en kun je ermee aan de slag, er is verder geen interactie tussen leverancier en ontwikkelaar nodig. Bij een API is er op continue basis onderlinge communicatie tussen de softwareprogramma’s van beide partijen.
De data die NMBS ter beschikking stelt aan zijn partners zijn 100% identiek aan de data die NMBS gebruikt voor de eigen reizigerstoepassingen. Elke partner heeft natuurlijk zijn eigen reisplanner en dus ook zijn eigen achterliggende zoekmotor en algoritmen. Daardoor zal niet elke reisplanner altijd dezelfde reisadviezen tonen. De kwaliteit van de getoonde dienstregelingen is dan ook de verantwoordelijkheid van elke individuele partner.
NMBS is verantwoordelijk voor de ruwe data die het door middel van het GTFS-bestand bezorgt aan de partner. De partner is verantwoordelijk voor de goede werking van de eigen toepassingen die het aanbiedt aan de gebruikers.
Fouten in de data dienen gemeld te worden aan de partner in kwestie. De partner dient na te gaan of het effectief om een fout in de data gaat. Zoja, zal de partner NMBS contacteren om het probleem aan te kaarten.