Wat heb je nodig?

  • Je elektronische identiteitskaart (voor de aanmaak van je MoBIB-kaart) of een ander officieel document dat je identiteit bewijst.
  • Een ingevuld Derdebetalersattest van je werkgever, als die een derdebetalersovereenkomst heeft afgesloten.
  • Als je een gecombineerd abonnement wil met een TEC NEXT-supplement, dan kan je de naam van de 2 TEC-haltes op je reisweg doorgeven aan de loketbediende.

Bijzondere aanvragen

Als je dat wil, kan je een aanvraagformulier voor een abonnement downloaden en invullen voor bv. een derde. Je kan het ingevulde en ondertekende formulier afgeven aan het loket.
Als je ouder bent dan 18 en een Schoolabonnement of Campus wil, kan je je school een schoolattest - model NMBS (pdf) laten invullen en het daarna zelf aan ons bezorgen. Voor een Schoolabonnement op een MoBIB-kaart, is het nodig om elk jaar een nieuwe aanvraag met een schoolattest door te geven.
Als het niet meer mogelijk is om een duplicaat te krijgen, neem je best contact op met onze Klantendienst.

De meeste abonnementen kunnen opgeladen worden op je persoonlijke MoBIB-kaart.

We hebben nog maar enkele abonnementen op papier (bv. Halftijds Abonnement of Campus). Bij deze abonnementen krijg je:

  • Een geplastificeerde kaart met je foto en je gegevens op
  • Een validatiebiljet met je geldigheidsperiode en 10 voorgedrukte trajecten

 

Als je 18 of ouder bent (en jonger dan 26) kan je je Schoolabonnement online verlengen en je schoolattest uploaden.

Op een geldig schoolattest, verklaart de directie van je school dat je (minstens) bent ingeschreven voor de periode waarvoor je je Schoolabonnement wil verlengen.
Ofwel vraag je je schooldirectie om ons model van schoolattest in te vullen, ofwel geeft je school je een eigen attest. Op dat attest moeten de volgende gegevens staan: je naam, adres, geboortedatum, periode waarvoor je bent ingeschreven, het zegel en de handtekening van je school.

Als je schoolattest ongeldig is, krijg je een e-mail van ons. We annuleren je validatie en je abonnement wordt van je MoBIB-kaart verwijderd. Je krijgt je volledige abonnementsprijs terugbetaald als de validatieperiode van je abonnement nog niet begonnen was. Als dat wel zo is, moeten we € 10 administratiekosten afhouden van je terugbetaling.

Let op! Als je 26 bent of wordt tijdens de validatieperiode van je abonnement, kunnen we geen Schoolabonnement op je MoBIB-kaart opladen. Vanaf 26 jaar kan je niet meer genieten van het voordeeltarief voor studenten.

Benieuwd naar de prijs van een product? Ontdek de beste keuze voor jou. Bereken de prijs van je abonnement op basis van je traject, je leeftijdscategorie en hoe vaak je reist.

Wil je weten hoeveel het kost om je abonnement te vernieuwen? Meld je dan aan op My NMBS.