Wat is een MoBIB-kaart?

Abonnementen worden op de MoBIB-kaart geladen. De MoBIB-kaart kan ook gebruikt worden voor een abonnement bij MIVB, TEC en De Lijn.

De halftijdse treinkaarten, Youth Multi en complexe abonnementen (met een VIA-traject of een antenne) bestaan enkel in een papieren vorm.

Voordelen voor de werkgever en de werknemer

  • De abonnementen van NMBS, MIVB, TEC en De Lijn kunnen worden opgeladen op één drager.
  • Als uw werknemer een gepersonaliseerde MoBIB-kaart heeft van MIVB, kan hij/zij ook het NMBS-abonnement hierop plaatsen.
  • In geval van verlies of diefstal kan uw werknemer de kaart onmiddellijk laten blokkeren en kan hij/zij aan het loket gratis een nieuwe kaart halen. Alle geldige abonnementen worden er direct opnieuw op geplaatst.
  • Het abonnement voor de NMBS parking, kan u ook op uw MoBIB-kaart laden
  • Aanvragen voor blokkeringen en/of terugbetalingen van een abonnement doet u met een aanvraag via een contactformulier op deze site.
  • U kunt het ook gebruiken voor je abonnement Cambio of Villo

Online

Log je in bij My NMBS of maak een account aan. Via My NMBS kun je snel en eenvoudig je abonnement thuis vernieuwen. Zo vermijd je wachtrijen in het station.

Een NMBS-abonnement kun je vernieuwen tot de dag voor de gewenste startdatum. Bij je bevestigingsmail ontvang je een aantal PDF-tickets waarmee je de eerste dagen kunt reizen.

Een NMBS-abonnement gecombineerd met MIVB, TEC of De Lijn vernieuw je ten laatste 5 dagen voor de gewenste startdatum.

Je kunt je abonnement vernieuwen vanaf 31 dagen op voorhand.

In het station

Aan één van de automaten of aan het loket. Je ontvangt dan je nieuwe abonnement en de supplementen voor MIVB/De Lijn/TEC. 

Hoe kun je de verschillende contracten consulteren die op je MoBIB-kaart staan?

  • Online: via My NMBS
  • In het station: met je MoBIB-kaart aan één van de automaten OF aan het loket in een station naar keuze
  • Op de trein kan de treinbegeleider je deze info geven

Een vraag of info nodig?

Heeft u vragen of wenst u meer informatie over onze mobiliteitsoplossingen? Ons Business Center is bereikbaar van maandag tot donderdag van 9 tot 17 uur, op vrijdag tot 16 uur via telefoon of het online formulier.

check2-anim