De nieuwe app in vraag en antwoord
Tutorials
Vind al onze videotutorials om je te helpen met de nieuwe app.
Installatie
Wat verandert
De nieuwe app:
- bevat de voorspelling van de bezettingsgraad voor een veilige reis (Coronavirus)
- stelt een aantal bijkomende producten voor: Standard Multi (RailPass), Local Multi (KeyCard), Youth Multi (Go Pass) en de klasverhoging
- biedt een voordeligere prijs aan voor Multi (vanaf 01/02)
- is gebruiksvriendelijker met een snellere routeplanning
- kan beter aangepast worden aan de persoonlijke voorkeuren (favorieten, beter aanbod voorgesteld op basis van profiel ...)
My NMBS-account
Kopen via de app
Reizen met een ticket gekocht via de app
- Wanneer je alleen reist, toon dan je ticket op je smartphone of tablet die je gebruikt hebt tijdens de aankoop, alsook je identiteitskaart.
- Wanneer je in groep reist, allen voor dezelfde prijs, toon dan de tickets op de smartphone of tablet die gebruikt werd tijdens de aankoop, alsook de identiteitskaart van de hoofdreiziger.
- Wanneer je in groep reist, maar met verschillende prijzen of tickets, toon dan de tickets op de smartphone of tablet die gebruikt werd tijdens de aankoop, alsook de identiteitskaart van de hoofdreiziger en de reizigers die genieten van korting.
Neen, de bevestigingsmail die je krijgt voor je aankoop is geen ticket. Je kan deze mail wel gebruiken als referentie indien je contact opneemt met de klantendienst na problemen tijdens je reis of aankoop.
Om te reizen met een ticket gekocht via de app is het eenvoudig: laat je ticket zien in de rubriek "Mijn tickets" via je smartphone of tablet waarmee je de aankoop voltooide.
Wanneer je om welke reden ook je ticket niet kan tonen op het moment van de controle, dan moet de treinbegeleider een onregelmatigheidsrapport opstellen (document C170).
Om te betwisten dat je het bedrag moet betalen zoals in het onregelmatigheidsrapport beslist, neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantendienst via dit formulier en voeg het bewijs van je eerste aankoop toe. Er worden administratiekosten aangerekend.
Je mag eender welk document die je identiteit bewijst, tonen. Als je dit type document niet bij je hebt, moet je een ticket aan Boordtarief kopen. Indien je om welke reden dan ook geen ticket aan het Boordtarief koopt, moet de treinbegeleider een vaststelling van onregelmatigheid opmaken (document C170).
Om het te betalen bedrag van de onregelmatigheid te betwisten, kan je contact opnemen met de klantendienst via dit formulier. Voeg een bewijs van je aankoop toe. Er worden ook administratieve kosten aangerekend.
De voorspelling van de bezettingsraad - MoveSafe
1) groen (zitplaatsen beschikbaar)
2) geel (beperkt aantal zitplaatsen)
3) oranje (staanplaatsen beschikbaar)
4) rood (trein volzet)