Hoe kopen?

 
 

Je kan in enkele klikken een biljet kopen op onze website.

Ga naar de aankooppagina, kies je vertrek- en aankomststation, de klas, een enkele of heen- en terugreis en datum. Daarna kies je je biljet(ten) en voltooi je bestelling door de gegevens van de reiziger in te vullen en de bezorgmethode en betaalmethode te selecteren. Bekijk deze video voor meer informatie.

Algemene voorwaarden

Via de website kan je gewone biljetten kopen, biljetten met korting en B-Dagtrips. Je kan ook je Netabonnement, Trajectabonnement, Schoolabonnement, Gecombineerd abonnement, Citypass en Campus verlengen.

Je kan je abonnement verlengen van 31 tot 5 dagen vóór de uiterste reisdatum.

Je kan biljetten kopen van 31 dagen vóór je reisdatum.

Wanneer je een biljet via de website koopt, heb je twee opties om je biljet te ontvangen: je identiteitskaart of een pdf. Kies je voor de pdf? Dan kan je deze afdrukken of laten zien op je smartphone of tablet aan de treinbegeleider. Kies je voor je identiteitskaart? Dan zal de treinbegeleider je biljet controleren via een scan.

Ja. Online aangekochte biljetten staan op naam. Je vult de juiste namen in en eventueel het nationale rijksregisternummer, indien je kiest om de biljetten op een identiteitskaart te zetten.
Neen. Een online aangekocht biljet is enkel geldig voor de persoon wiens naam ingevuld werd. Het kan niet doorgegeven worden aan iemand anders.
Een Huisdierbiljet moet steeds de naam vermelden van de persoon die met het dier reist.
Je kan een biljet in pdf-formaat krijgen. Neem contact op met de Klantendienst (formulier of telefoon) en zij zullen je een kopie van je biljet sturen per e-mail met de pdf als bijlage.
Ja. Om een biljet op je identiteitskaart te zetten, geef je gewoon je nationaal rijksregisternummer in tijdens je aankoop.

In de minuten na je aankoop ontvang je een bevestigingsmail (met je biljet in pdf-formaat indien je dit gekozen hebt).

Heb je na 5 minuten nog niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantendienst (via formulier of telefoon).

Je kan het aankoopproces op elk moment beëindigen zonder dat het bedrag van je kredietkaart gaat, op voorwaarde dat je nog niet akkoord bent gegaan met de betaling.

Afdrukken van biljet

Om een geldig bilje te hebben, moet je biljet worden afgedrukt op een A4-blad, verticaal gericht en op maat 100%. We raden je aan om een zuinige of snelle printmethode te vermijden.

Indien sommige gegevens onleesbaar zijn of ontbreken, dan is het biljet ongeldig en moet de treinbegeleider een onregelmatigheid opstellen.

Als je je biljet niet kan afdrukken, dan kan je je biljet in pdf-formaat aan de treinbegeleider laten zien op je smartphone of tablet.

Een probleem melden

Ons verkoopsysteem herkent enkel letters van het standaardalfabet. Bevat je naam accenten of speciale tekens zoals ü in het Duits of ñ in het Spaans? Vervang deze dan met standaardletters bij het invoeren van je persoonlijke gegevens. Zonder deze aanpassing kunnen we niet garanderen dat je transactie correct wordt uitgevoerd.
Neen, de bevestigingsmail is enkel een bevestiging van je aankoop. Als je tijdens je aankoop de verzendmethode PDF gekozen hebt, dan vind je de biljetten in bijlage. Deze kan je afdrukken of tonen op het scherm van je smartphone, tablet of laptop aan de treinbegeleider.
loader