Hoe kopen?

 
 

Je kan in enkele klikken een ticket kopen op onze website.

Ga naar de aankooppagina, kies je vertrek- en aankomststation, de klas, een enkele of heen- en terugreis en datum. Daarna kies je je ticket(s) en voltooi je je bestelling door de gegevens van de reiziger in te vullen en de bezorgmethode en betaalmethode te selecteren. Bekijk deze video voor meer informatie.

Algemene voorwaarden

Via de website kan je gewone tickets kopen, tickets met korting en Discovery Combi. Je kan ook je Netabonnement, Trajectabonnement, Schoolabonnement, Gecombineerd abonnement, Citypass en Student Multi verlengen.

Je kan je abonnement verlengen van 31 dagen (en voor Gecombindeerde abo's tot 5 dagen) vóór de uiterste reisdatum.

Je kan tickets kopen van 31 dagen vóór je reisdatum.

Wanneer je een ticket via de website koopt, heb je twee opties om je ticket te ontvangen: je identiteitskaart of een pdf. Kies je voor de pdf? Dan kan je deze afdrukken of laten zien op je smartphone of tablet aan de treinbegeleider. Kies je voor je identiteitskaart? Dan zal de treinbegeleider je ticket controleren via een scan.

Ja. Online aangekochte tickets staan op naam. Je vult de juiste namen in en eventueel het nationale rijksregisternummer, indien je kiest om de tickets op een identiteitskaart te zetten.
Neen. Een online aangekocht ticket is enkel geldig voor de persoon wiens naam ingevuld werd. Het kan niet doorgegeven worden aan iemand anders.
Een Huisdier Supplement moet steeds de naam vermelden van de persoon die met het dier reist.
Je kan een ticket in pdf-formaat krijgen. Neem contact op met de Klantendienst (formulier of telefoon) en zij zullen je een kopie van je ticket sturen per e-mail met de pdf als bijlage.
Ja. Om een ticket op je identiteitskaart te zetten, geef je gewoon je nationaal rijksregisternummer in tijdens je aankoop.

In de minuten na je aankoop ontvang je een bevestigingsmail (met je ticket in pdf-formaat indien je dit gekozen hebt).

Heb je na 5 minuten nog niets ontvangen? Neem dan contact op met de klantendienst (via formulier of telefoon).

Je kan het aankoopproces op elk moment beëindigen zonder dat het bedrag van je kredietkaart gaat, op voorwaarde dat je nog niet akkoord bent gegaan met de betaling.
Iedereen die minstens 18 jaar oud is en wettelijk gerechtigd om online producten te kopen, is welkom op onze aankooppagina.

Afdrukken van ticket

Om een geldig ticket te hebben, moet je ticket worden afgedrukt op een A4-blad, verticaal gericht en op maat 100%. We raden je aan om een zuinige of snelle printmethode te vermijden.

Indien sommige gegevens onleesbaar zijn of ontbreken, dan is het ticket ongeldig en moet de treinbegeleider een onregelmatigheid opstellen.

Als je je ticket niet kan afdrukken, dan kan je je ticket in pdf-formaat aan de treinbegeleider laten zien op je smartphone of tablet. Je kan je ticket ook makkelijk op je identiteitskaart zetten en dan heb je geen smartphone of tablet nodig.
Heb je geen mail gekregen met je ticket? Neem dan contact op met de klantendienst (via telefoon of formulier), Facebook of Twitter.

Een probleem melden

Neen, de bevestigingsmail is enkel een bevestiging van je aankoop. Als je tijdens je aankoop de verzendmethode pdf gekozen hebt, dan vind je de tickets in bijlage. Deze kan je afdrukken of tonen op het scherm van je smartphone, tablet of laptop aan de treinbegeleider.
loader